Ren矇 Kirk

30. november, 2020
2 minutters l疆sning

Hvorfor er User Experience vigtigt for virksomheders v疆kst?

User Experience (UX) ogs疇 kaldet brugervenlighed er et felt som flere og flere virksomheder er ved at f疇 繪jnene op for. Til trods for det, er der mange virksomheder, som ikke benytter sig af en UX Designer/Researcher.

UX skaber en bro mellem webteknologier og brugernes adf疆rd. Det g疆lder blandt andet hjemmesider, apps og virksomheders interne intranets. M疇let med UX er altid at have brugerne i fokus. En UX Designer skal alts疇 s繪rge for, at det er nemt og intuitivt for brugerne at anvende den p疇g疆ldende teknologi.

Et godt design afh疆nger af hvem din m疇lgruppe er. Hvis du ikke designer til din m疇lgruppe, f疇r du et d疇rligt design uanset hvad du g繪r. Det vil medf繪re at brugerne f疇r et d疇rligt f繪rsteh疇ndsindtryk af hjemmesiden, og forlade den igen.

UX og v疆kst g疇r h疇nd i h疇nd
En brugervenlig hjemmeside giver kunderne lyst til at vende tilbage. Dette er blandt andet fordi de let kan navigere p疇 siden, og hurtigt finder hvad de leder efter. Men brugervenlighed er ikke kun en fordel for kunderne, men ogs疇 virksomheden. Det kan blive dyrt at 疆ndre kurs sent i en designproces. Med en UX Designer kan koncepter og brugerbehov unders繪ges og testes tidligt i processen. P疇 den m疇de f疇r man hurtigt en fornemmelse af hvad der fungerer bedst for brugerne.

En hjemmeside, der underst繪tter god brugeroplevelse, f繪rer kort sagt til:

  • Tidsbesparelse i designproces
  • Fejl opdages tidligt i processen
  • St繪rre ROI
  • Tilfredse kunder

Grunden til dette er, at UX Designere er i dialog med brugerne og tester designet tidligt i processen. Det skaber klarhed over brugernes behov, og hvad der fungerer/ikke fungerer p疇 hjemmesiden. UX er det vigtigste i kundernes beslutningsproces, og de vil derfor handle der hvor de f疇r den bedste oplevelse ogs疇 selvom produktet/l繪sningen er dyrere end hos konkurrenterne.

Mmmh.. cookies 中
Hvis vi ikke allerede selv har spist dem, s疇 byder vi gerne p疇 en cookie!

Accept矇r L疆s mere